Bli kampanj- och eventpartner

Sälj- och kampanjinsatser med effekt för oss båda.

Aktiviteter till förmån för Friends

Som kampanj- och eventpartner får ni möjlighet att skapa tillfälliga och/eller återkommande säljkampanjer, kundevent och andra kommersiella aktiviteter till förmån för Friends.

Aktiviteterna skräddarsys och formuleras i samarbete med en projektledare från Friends, i syfte att uppnå bästa möjliga effekt både för er och för oss. I era aktiviteter har ni rätt att använda våra kampanjlogotyper: ”Vi stödjer Friends” respektive ”Till förmån för Friends”.

Intresserad av att bli kampanj- och eventpartner?

Kontakta Pernilla Tilander.

Mejla till pernilla.tilander@friends.se

Diagram som visar vad gåvorna går till. 80% Forskning, utbildning, information, råd och stöd, 16% Insamling, 4% Administration80 % av insamlade medel går till arbetet mot mobbning i form av utbildning, forskning, opinionsbildning, råd och stöd. 16% går till insamlingsarbete och marknadsföring och endast 4% går till ledning, planering och övrig administration.

Läs mer om hur Friends verksamhet finansieras

FRII verkar för att öka förtroendet för insamlingsbranschen genom arbete med kvalitetssäkring, kompetensutveckling och att driva strukturfrågor för att minska hindren för insamling samt att främja och marknadsföra branschen mot givare, myndigheter och organisationer. Insamling ska bedrivas transparent, etiskt och professionellt.

Läs mer om hur vi säkrar ett tryggt givande

Svensk Insamlingskontroll bevakar att organisationer som beviljats 90-konto använder minst 75 procent av intäkterna till verksamhetens ändamål och att högst 25 procent utgörs av kostnader för insamling och administration. Svensk Insamlingskontroll beslutar om föreskrifter och är behjälpliga med råd och anvisningar för innehavare av 90-konto. Föreskrifter och anvisningar ska följas av alla organisationer som godkänts som 90-kontoinnehavare.

Läs mer om hur vi säkrar ett tryggt givande

Vi samarbetar med företag som:

  • Aktivt arbetar med CSR (Corporate Social Responsibility) och långsiktig hållbarhet
  • Vill arbeta för barns och ungas rättigheter
  • Aktivt arbetar med en positiv utveckling av samhället
  • Aktivt arbetar med och visar socialt ansvarstagande och ledarskap inom sin verksamhetssfär och det omgivande samhället
  • Har en positiv verksamhets- och produktimage
  • Tar ansvar för sina anställda
  • Följer FNs konvention om barnets rättigheter, FNs deklaration om mänskliga rättigheter och ILOs konventioner avseende barnarbete, anställdas hälsa, säkerhet, löner, förmåner, arbetstider, arbetsförhållande, diskriminering samt disciplinära åtgärder, i de länder företaget är verksamt.